Jak správně zhubnout?

Jak správně zhubnout?

Nadváha je nejenom problém, na který upozorňují lékaři, ale je samozřejmě také problém, který se nelíbí nám. A to hlavně proto, že vlivem nadváhy zkrátka nemáme tak dokonalou postavu, jakou chceme. Většina z nás v naší redakci již vyzkoušela desítky různých zaručených diet, ale nakonec jsme všechny skončily u jediného – zdravého jídelníčku. Pojďte se tedy společně s námi podívat na to, co je dobré dělat pro dokonalou postavu.

Především vitamíny

To hlavní, bez čeho se naše tělo neobejde, je dostatečný přísun různých vitamínů. V tomto směru je čerpáme hlavně ze zeleniny, ale i ovoce. Díky nim tělo nejenom dobře funguje, ale zároveň se může také lépe pročišťovat a zbavovat všech nežádoucích látek. Ideálním zdrojem je v tomto směru hlavně čerstvá zelenina, která v rámci diety přijde vhod i proto, že má minimální množství kalorií. Doslova lze říci, že většiny druhů můžeme sníst, kolik chceme. Vyhýbat bychom se ale neměli ani ovoci. Zde je ale dobré zaměřit se na takové druhy, které jsou méně sladké a tím i méně kalorické.

Co dále nesmí chybět v jídelníčku?

Jsou to hlavně bílkoviny, jelikož v rámci nich můžou růst naše svaly, což se hodí také v rámci pohybu. Zde samozřejmě doporučujeme přísun bílkovin prostřednictvím jídel, jako jsou nízkotučné mléčné výrobky, vaječné bílky a výrobky z nich, ale stejně tak je dobrou volbou maso. Zde ale pozor, aby bylo dostatečně libové. Nejlepší je jak to kuřecí, tak samozřejmě velmi podobné maso krůtí.

Dodávat tělu je ale třeba i vlákninu. Ta během diety nejenom pomáhá navozovat pocit sytosti, ale stejně tak má vliv na to, aby naše tělo dokázalo dobře trávit. Ty můžeme čerpat z celozrnného pečiva, ale stejně tak i z celozrnných těstovin, tmavé rýže, nebo různých semen a obilovin.

Poslední správnou látkou jsou sacharidy. Nepleťme si je však s cukry, jelikož sacharidy jsou složitější a dokážou tělu dodat energii dlouhodobě. A to se hodí hlavně ve chvíli, kdy přidáváme sportovní aktivitu. Mezi nejznámější zdroje sacharidů patří třeba brambory, rýže, těstoviny, ale i již zmíněné pečivo. V tomto směru tedy můžeme jako zdroj označit četné přílohy.

Jak jíst?

Odpověď je jednoduchá – dostatečně a pravidelně. V daném ohledu je dobré rozdělit si jídla do pěti porcí denně, a ty v pravidelném rozmezí okolo tří hodin konzumovat během dne. A pokud je hlad, může pomoci zelenina. A pokud nevíte, co stále vařit, aby bylo jídlo pestré nebo chutné, doporučujeme inspirovat se podle krabičkových diet. Většina z nás si totiž vaří doma sama, ale právě podle daných receptů. Tím máme jistotou, že jíme správně, že hubneme, a přitom nás denní porce jídla vyjde s ohledem na cenu na zlomek té, kterou bychom standardně zaplatily. Stejně tak ale neplatíme za různé pseudo-poradce, kteří spíše prodávají „zázračné“ produkty.