Jakým sportem spálíme nejvíce kalorií?

Jakým sportem spálíme nejvíce kalorií?

Zajímá vás, jaký sport je nejlepší, pokud chcete spálit přebytečné kalorie? Zkusili jsme je za vás a tak můžeme přinést objektivní porovnání možností, které jsou ty nejlepší. Je totiž třeba vědět, že v souvislosti se zdravým životním stylem bychom pohyb rozhodně neměly vynechávat. Pokud chceme vytvarovat svalstvo, jdeme do posilovny. Chceme-li se ale hlavně zbavit tuků, zkusíme tyto:

Aerobik a podobné aktivity

Většina skupinových sportovních aktivit, které vycházejí z aerobního cvičení, jsou ty nejvhodnější, které vůbec existují. A to hlavně proto, že tělo po celou dobu tréninku dosahuje vyšší tepové frekvence, při které se zrychluje metabolismus a tak se tuky spalují rychleji, než kdy předtím. Mezi ideální příklad patří aerobic, Zumba, power joga a další podobná cvičení.

Pozitiva ale spatřujeme i v tom, že nikdy necvičíme sami. Zatímco doma bychom mohli po pár desítkách minut vzdát, zde nám to může být trapné a tak vydržíme až do konce. Ideální, pokud máme slabší vůli.

Běh, ale stejně tak i chůze

Neméně dobrou a neméně kvalitní aktivitou je i standardní běh. Běhat můžeme po celý rok, pokud máme náležité vybavení – oblečení. I zde je důležité hlavně udržovat tepovou frekvenci na zhruba 70 procentech maxima. Navíc míst, kde se dá nejlépe běhat, jsou desítky – můžeme jít na okruh atletického stadionu, můžeme běhat na cyklostezce, stejně jako lze vyrazit třeba do lesa. A zajímá-li vás i to, jak dlouho je vhodné běhat, měl by jeden trénink trvat 30 – 45 minut. Raději totiž déle a pomaleji, než ostrým tempem v řádu pár minut.

Pokud se na běh ještě necítíte, můžete samozřejmě zvolit také chůzi – nejlépe trochu svižnější. I díky ní lze dosáhnout podmínek, v rámci kterých bude vaše tělo dobře spalovat. Pokud navíc chcete procvičit i horní část těla, zkuste hole nordic walking. Ty sice původně sloužili zcela jiným účelům, ale dnes se vám za ně zaručeně nikdo smát nebude.

Skočte do vody, nebo na kolo

V rámci nejefektivnějších aktivit nezapomínáme ani na plavání. Ačkoliv tomu se řada žen vyhýbá, rozhodně je to chyba. Můžeme díky němu dosáhnout stejných výsledků, jako při běhu. Má navíc i několik dalších výhod, jelikož odstraníme bolest zad, nebo také méně namáháme své klouby. A jelikož řada bazénů je dnes vybavena i saunou nebo parní komorou, můžeme spojit námahu i s relaxací. I zde ale platí, že pobyt v sauně hubnutí také prospěje.

Poslední aktivitou je jízda na kole. Oblíbená činnost mnoha rodin, a to hlavně proto, že není nic příjemnějšího, než sobotní nebo nedělní rodinný výlet právě na kole. Díky husté síti cyklostezek dnes není problém vyrazit opravdu kamkoliv. A to s jistotou toho, že až přijedete, budete o mnoho tukových zásob lehčí. A to jenom proto, že budete šlapat do pedálů a vynakládat sílu potřebnou právě k samotné jízdě.