Jak nejlépe pečovat o svou pleť?

Jak nejlépe pečovat o svou pleť?

Každá žena samozřejmě touží po tom, aby vypadala za všech okolností dokonale. Je to nejenom účes a líčení, ale stejně tak i oblečení, nebo doplňky. Co je ale také znakem krásy, to je přirozenost. A tak by měla být prioritou hlavně péče o pleť. A pokud i vás zajímá, jak na to, pojďte se podívat na několik osvědčených typů, které praktikujeme i v rámci naší redakce.

Základem je čistota a hydratace

To hlavní, bez čeho se pleť samozřejmě neobejde, to je dokonalá čistota a vzdušnost. Mějte na paměti, že stejně jako se mnoho buněk množí, jich mnoho také zaniká. I proto je vhodné pravidelné čištění, nejlépe potom peeling. Díky němu lze snadno odstranit všechny nečistoty a to nejenom na povrchu, ale i lehce v hloubce naší kůže. Zároveň je ale třeba nezapomínat na dokonalou hydrataci. Zde můžete vsadit jak na konkrétní krémy, tak i něco tak obyčejného, jako je voda. A jak? V první řadě stačí klasické oplachování, ale stejně tak i dodržování dostatečného pitného režimu.

Výhodou daných postupů je to, že vaše pokožka bude vypadat přirozeně krásně, bude moci dýchat a tak i okysličovat samotné buňky, což může vést k jejich bezproblémovému množení. Stejně tak ale lze těmito postupu lépe zamezit prvotní pocity stárnutí, jako jsou vrásky. Ty se mohou dnes objevit i po dvacátém roce věku.

Důležité je pleť také vyživovat

Pokud o pleť pečujeme výše uvedeným základním způsobem, je to samozřejmě dobře. Přesto je ale často třeba jí trochu pomoci. Stejně, jako dodáváme vitaminy našemu tělu, bychom je měli dodávat i naší pokožce. Ideální cestou jsou různé vyživující krémy, a to jak ty denní, tak samozřejmě i ty noční. Ty mohou dodávat naší pokožce vše potřebné, aby vypadala jasně, mladě a samozřejmě měla svou přirozenou pružnost a měkkost. Zároveň bychom ale měli volit i takovou kosmetiku, která dokáže eliminovat třeba to, pokud je naše pleť příliš mastná. Ideálním příkladem mohou být mladí lidé a tvorba akné. To je totiž odnepaměti problém číslo jedna.

Vliv na zdraví a krásu ale má i to, co jíme. Pokud máme pestrou stravu, je to velké plus. Roli by měla hrát hlavně zelenina, ale také ovoce. Jedině tak mohou být jak vitamíny, tak i různé antioxidanty vstřebávány přímo do naší pokožky.

Vyhýbejte se problémovým činnostem

Ve většině případů péče o pleť ale souvisí také náš běžný denní režim. Pokud je něco, co pleti logicky neprospívá, je to třeba kouření, pití alkoholických nápojů, nebo třeba pobyt v zakouřeném prostředí, nebo v prostředí s velkým množstvím smogu. Stejně tak jí ale neprospívají různé stresové a další situace, jelikož to vše má na její krásu a hlavně stav vliv. Ne nadarmo se totiž říká, že chcete-li vypadat dokonale, je třeba začít měnit svůj život. A to hlavně po stránce zdravého životního stylu. Ten je dnes to, na co nemá mnoho lidí čas, jelikož řeší pouze svou kariéru a samozřejmě také s ní související peníze.

Jakým sportem spálíme nejvíce kalorií?

Jakým sportem spálíme nejvíce kalorií?

Zajímá vás, jaký sport je nejlepší, pokud chcete spálit přebytečné kalorie? Zkusili jsme je za vás a tak můžeme přinést objektivní porovnání možností, které jsou ty nejlepší. Je totiž třeba vědět, že v souvislosti se zdravým životním stylem bychom pohyb rozhodně neměly vynechávat. Pokud chceme vytvarovat svalstvo, jdeme do posilovny. Chceme-li se ale hlavně zbavit tuků, zkusíme tyto:

Aerobik a podobné aktivity

Většina skupinových sportovních aktivit, které vycházejí z aerobního cvičení, jsou ty nejvhodnější, které vůbec existují. A to hlavně proto, že tělo po celou dobu tréninku dosahuje vyšší tepové frekvence, při které se zrychluje metabolismus a tak se tuky spalují rychleji, než kdy předtím. Mezi ideální příklad patří aerobic, Zumba, power joga a další podobná cvičení.

Pozitiva ale spatřujeme i v tom, že nikdy necvičíme sami. Zatímco doma bychom mohli po pár desítkách minut vzdát, zde nám to může být trapné a tak vydržíme až do konce. Ideální, pokud máme slabší vůli.

Běh, ale stejně tak i chůze

Neméně dobrou a neméně kvalitní aktivitou je i standardní běh. Běhat můžeme po celý rok, pokud máme náležité vybavení – oblečení. I zde je důležité hlavně udržovat tepovou frekvenci na zhruba 70 procentech maxima. Navíc míst, kde se dá nejlépe běhat, jsou desítky – můžeme jít na okruh atletického stadionu, můžeme běhat na cyklostezce, stejně jako lze vyrazit třeba do lesa. A zajímá-li vás i to, jak dlouho je vhodné běhat, měl by jeden trénink trvat 30 – 45 minut. Raději totiž déle a pomaleji, než ostrým tempem v řádu pár minut.

Pokud se na běh ještě necítíte, můžete samozřejmě zvolit také chůzi – nejlépe trochu svižnější. I díky ní lze dosáhnout podmínek, v rámci kterých bude vaše tělo dobře spalovat. Pokud navíc chcete procvičit i horní část těla, zkuste hole nordic walking. Ty sice původně sloužili zcela jiným účelům, ale dnes se vám za ně zaručeně nikdo smát nebude.

Skočte do vody, nebo na kolo

V rámci nejefektivnějších aktivit nezapomínáme ani na plavání. Ačkoliv tomu se řada žen vyhýbá, rozhodně je to chyba. Můžeme díky němu dosáhnout stejných výsledků, jako při běhu. Má navíc i několik dalších výhod, jelikož odstraníme bolest zad, nebo také méně namáháme své klouby. A jelikož řada bazénů je dnes vybavena i saunou nebo parní komorou, můžeme spojit námahu i s relaxací. I zde ale platí, že pobyt v sauně hubnutí také prospěje.

Poslední aktivitou je jízda na kole. Oblíbená činnost mnoha rodin, a to hlavně proto, že není nic příjemnějšího, než sobotní nebo nedělní rodinný výlet právě na kole. Díky husté síti cyklostezek dnes není problém vyrazit opravdu kamkoliv. A to s jistotou toho, že až přijedete, budete o mnoho tukových zásob lehčí. A to jenom proto, že budete šlapat do pedálů a vynakládat sílu potřebnou právě k samotné jízdě.

Jak správně zhubnout?

Jak správně zhubnout?

Nadváha je nejenom problém, na který upozorňují lékaři, ale je samozřejmě také problém, který se nelíbí nám. A to hlavně proto, že vlivem nadváhy zkrátka nemáme tak dokonalou postavu, jakou chceme. Většina z nás v naší redakci již vyzkoušela desítky různých zaručených diet, ale nakonec jsme všechny skončily u jediného – zdravého jídelníčku. Pojďte se tedy společně s námi podívat na to, co je dobré dělat pro dokonalou postavu.

Především vitamíny

To hlavní, bez čeho se naše tělo neobejde, je dostatečný přísun různých vitamínů. V tomto směru je čerpáme hlavně ze zeleniny, ale i ovoce. Díky nim tělo nejenom dobře funguje, ale zároveň se může také lépe pročišťovat a zbavovat všech nežádoucích látek. Ideálním zdrojem je v tomto směru hlavně čerstvá zelenina, která v rámci diety přijde vhod i proto, že má minimální množství kalorií. Doslova lze říci, že většiny druhů můžeme sníst, kolik chceme. Vyhýbat bychom se ale neměli ani ovoci. Zde je ale dobré zaměřit se na takové druhy, které jsou méně sladké a tím i méně kalorické.

Co dále nesmí chybět v jídelníčku?

Jsou to hlavně bílkoviny, jelikož v rámci nich můžou růst naše svaly, což se hodí také v rámci pohybu. Zde samozřejmě doporučujeme přísun bílkovin prostřednictvím jídel, jako jsou nízkotučné mléčné výrobky, vaječné bílky a výrobky z nich, ale stejně tak je dobrou volbou maso. Zde ale pozor, aby bylo dostatečně libové. Nejlepší je jak to kuřecí, tak samozřejmě velmi podobné maso krůtí.

Dodávat tělu je ale třeba i vlákninu. Ta během diety nejenom pomáhá navozovat pocit sytosti, ale stejně tak má vliv na to, aby naše tělo dokázalo dobře trávit. Ty můžeme čerpat z celozrnného pečiva, ale stejně tak i z celozrnných těstovin, tmavé rýže, nebo různých semen a obilovin.

Poslední správnou látkou jsou sacharidy. Nepleťme si je však s cukry, jelikož sacharidy jsou složitější a dokážou tělu dodat energii dlouhodobě. A to se hodí hlavně ve chvíli, kdy přidáváme sportovní aktivitu. Mezi nejznámější zdroje sacharidů patří třeba brambory, rýže, těstoviny, ale i již zmíněné pečivo. V tomto směru tedy můžeme jako zdroj označit četné přílohy.

Jak jíst?

Odpověď je jednoduchá – dostatečně a pravidelně. V daném ohledu je dobré rozdělit si jídla do pěti porcí denně, a ty v pravidelném rozmezí okolo tří hodin konzumovat během dne. A pokud je hlad, může pomoci zelenina. A pokud nevíte, co stále vařit, aby bylo jídlo pestré nebo chutné, doporučujeme inspirovat se podle krabičkových diet. Většina z nás si totiž vaří doma sama, ale právě podle daných receptů. Tím máme jistotou, že jíme správně, že hubneme, a přitom nás denní porce jídla vyjde s ohledem na cenu na zlomek té, kterou bychom standardně zaplatily. Stejně tak ale neplatíme za různé pseudo-poradce, kteří spíše prodávají „zázračné“ produkty.